it's raining man...

17 juli 2008 - Vienna, Oostenrijk

De tweede dag in Praag beviel ons ook erg goed, we zijn naar het National Museum geweest.
Een prachtig oud gebouw, waarin veel te zien was. Onder ander een hele afdeling stenen, ook mergel kwam voorbij. Vanuit het museum had je een mooi uitzicht over Praag.
Om 18.00 uur hadden we afgesproken met Petr, de Tsjech. Terwijl wij met zijn fietsen de bagage haalden (en backpacken op de fiets is niet fijn) heeft hij het avondeten gemaakt. Geroosterd brood met allemaal lekkere dingen op, fijn als je honger hebt! We hebben het veel gehad over de tijd voor Tsjechie een apart land was, en natuurlijk ook over bier en tradities. Vanmorgen de trein genomen naar Wenen. Hieronder een foto van Sandra en Petr;
Sandra en Petr
We hadden gepland door te reizen naar Hongarije, maar het was al 2 uur eer we in Wenen waren aangekomen, dus een hostel opgezocht. Het is een erg gezellig, vrij nieuw Hostel.
(heel veel Amerikanen...;) In Wenen regent het pijpenstelen, maar in Praag zou dat ook het geval zijn, helaas hier niet veel verbetering. Hopen meer geluk te hebben in Siofok..
Wenen bezocht met een dagkaart. Uiteraard wilde Sandra Schonbrunn zien, maar Erwin bleek dit toch ook erg leuk te vinden. Wat een superslot. Het is heel groot, en vanuit het toeristentreintje hadden we een perfect uitzicht op wenen. We vonden het niet moeilijk ons voor te stellen, hoe Sissi daar gelopen had, geweldig!
SV100087
We zijn nu in het Hostel, onze kamer bestaat uit 6 bedden, we willen vroeg gaan slapen, dus zijn eens benieuwd. Internet is hier heel populair, dus we moesten lang wachten voordat we op internet konden.
Morgen reizen we iets voor 10 uur af naar Siofok, of Veszprem bij het Balatonmeer. Wel wat toeristisch maar er wordt in ieder geval zon voorspeld. Veel groetjes aan iedereen thuis!

Erwin en Sandra
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap en mam en ons enigste kind:
    18 juli 2008
    Fijn dat jullie het zo goed bevalt.
    Regen is natuurlijk wat minder, maar pas op er ligt een hittegolf op de loer.