Zagreb

26 juli 2008 - Zagreb, Kroatië

Sinds we gistermorgen besloten hadden om onze tent op te pakken, vanwege de aanhoudende regen en grijze wolken hebben we veel gereisd (en gewacht op treinen...).

Vanaf de camping konden we een heel stuk tot Kaposvar meerijden met Jurre en Anneke en hun 2 dochters, het was gezellig kletsen in het busje en in Kaposvar konden we vervolgens een trein nemen tot de grens met Kroatie. We moesten wel ongeveer anderhalf uur wachten op de trein.

Eenmaal aan de grens aangekomen bleek dat er pas `s avonds een trein ging naar Kroatie, om precies te zijn om kwart voor 8...... dus weer een hele poos wachten in een dorpje waar niets te doen was, geen pinautomaat was, en niemand die enige informatie kon verschaffen, het leken de oeroeboeroe`s wel (Xander en Florian, in Geykenyes moeten jullie ze zoeken hihi)

Aankomend op het station van Zagreb valt meteen op hoe ontzettend mooi deze stad is!
Marmeren vloeren op het station en overal is alles meteen duidelijk, wat een verschil met Hongarije.
Nadat we omstreeks tien uur op zoek gingen naar een slaapplaats vonden we een hostel wat door het jaar gebruikt wordt door studenten en in vakanties verhuurd wordt aan toeristen cq backpackers. Een tweepersoonskamer voor 34 euro is niet slecht in een stad als Zagreb, wel een beetje een communistisch uitziend kamertje hehe.

Vandaag hebben we de toeristische routes door de stad gelopen en ontzettend veel foto`s gemaakt. Daar moeten jullie nog even op wachten. Om half 12 vanavond hebben we een slaaptrein naar Italie, een zitplaats voor ons want een slaapplaats kost maar liefst 20 euro pp.

We vermaken ons prima in deze stad, het weer is super nogal warm zelfs. Ons hoor je niet klagen! Groetjes vanuit het zonnige Zagreb :)

1. Pap en mam en ons enigste kind:
    27 juli 2008
    Voor de jarige Sandra

Dag lieve meid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Kusjes pap en mam.